La intel ligència emocional ens permet prendre consciència de les nostres emocions, comprendre els sentiments dels altres, tolerar les pressions i frustracions que suportem en el treball, accentuar la nostra capacitat de treballar en equip i adoptar una actitud empàtica i social, que ens brindarà més possibilitats de desenvolupament personal.
Pàgines Web de divulgació
- Inteligencia emocional
- Fundació Educació Emocional
- Portal de inteligencia emocional
- Inteligencia emocional y pnl
Intel·ligència emocional
Heus aquí un dels components de la intel ligència que, fins ara, no ha mesurat cap test d'aquests que se centren en les habilitats acadèmiques: la intel ligència emocional. En poques paraules, consisteix en la capacitat per comprendre les nostres emocions i sentiments, així com els dels altres, i actuar en conseqüència.
Les nostres relacions amb els altres depenen de la intel ligència emocional. El desenvolupament d'aquesta intel ligència hauria de preocupar tant o més que el de la intel ligència "acadèmica", perquè per moltes destreses acadèmiques que desenvolupem, si no sabem com relacionar-nos amb els altres, és poc probable que tinguem èxit en la vida (i això entenent " èxit "com una cosa molt subjectiu).
Dit d'una manera molt clara: no té sentit dir que algú és intel ligent quan té tantes habilitats per relacionar-se amb les persones com una falguera.
David Goleman va estudiar la intel ligència emocional i va concloure que el seu desenvolupament passa per cinc nivells, sense que es pugui accedir al següent esglaó sense haver superat l'anterior.
Aquests nivells són:
1. Autoconeixement: Reconeixement de les nostres pròpies emocions / sentiments i del que els provoca. És ira? És por? Estic enamorat o és una mala passada de les hormones?
2. Autocontrol: Compte aquí amb les emocions. Aquestes són de curta durada i cal saber com frenar-les. Això, valgui la comparació, pot ser com tenir el nostre propi "Codi de circulació d'emocions".
3. Automotivació: Ja que hem identificat l'emoció correctament i hem pres les regnes, enfoquem la nostra conducta en una direcció.
4. Reconeixement les emocions alienes: per reconèixer les emocions d'altres, hem de saber reconèixer les nostres. En aquest nivell, interpretem adequadament les emocions que expressen els altres; reconeixem expressions no verbals.
5. Habilitats socials: Comprendre les emocions dels altres i com les manegen, fa que ens sigui més fàcil relacionar-nos amb ells, segons el context en què ens trobem. Emprarem unes o altres tècniques o tàctiques segons sigui necessari.
Heus aquí un dels components de la intel ligència que, fins ara, no ha mesurat cap test d'aquests que se centren en les habilitats acadèmiques: la intel ligència emocional. En poques paraules, consisteix en la capacitat per comprendre les nostres emocions i sentiments, així com els dels altres, i actuar en conseqüència.
Les nostres relacions amb els altres depenen de la intel ligència emocional. El desenvolupament d'aquesta intel ligència hauria de preocupar tant o més que el de la intel ligència "acadèmica", perquè per moltes destreses acadèmiques que desenvolupem, si no sabem com relacionar-nos amb els altres, és poc probable que tinguem èxit en la vida (i això entenent " èxit "com una cosa molt subjectiu).
Dit d'una manera molt clara: no té sentit dir que algú és intel ligent quan té tantes habilitats per relacionar-se amb les persones com una falguera.
David Goleman va estudiar la intel ligència emocional i va concloure que el seu desenvolupament passa per cinc nivells, sense que es pugui accedir al següent esglaó sense haver superat l'anterior.
Aquests nivells són:
1. Autoconeixement: Reconeixement de les nostres pròpies emocions / sentiments i del que els provoca. És ira? És por? Estic enamorat o és una mala passada de les hormones?
2. Autocontrol: Compte aquí amb les emocions. Aquestes són de curta durada i cal saber com frenar-les. Això, valgui la comparació, pot ser com tenir el nostre propi "Codi de circulació d'emocions".
3. Automotivació: Ja que hem identificat l'emoció correctament i hem pres les regnes, enfoquem la nostra conducta en una direcció.
4. Reconeixement les emocions alienes: per reconèixer les emocions d'altres, hem de saber reconèixer les nostres. En aquest nivell, interpretem adequadament les emocions que expressen els altres; reconeixem expressions no verbals.
5. Habilitats socials: Comprendre les emocions dels altres i com les manegen, fa que ens sigui més fàcil relacionar-nos amb ells, segons el context en què ens trobem. Emprarem unes o altres tècniques o tàctiques segons sigui necessari.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada